Kampania Złotej Wstążki ma charakter społeczny i jest organizowana we wrześniu, kiedy przypada światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych, a jej symbolem jest właśnie „Złota Wstążka”. Kluczowymi celami kampanii są: zwiększenie świadomości nowotworów dziecięcych w Polsce oraz pozyskanie środków na leczenie dzieci. Kampania skierowana jest do ogółu społeczeństwa oraz biznesu, który dzięki zaangażowaniu finansowemu i swoich pracowników wesprze skuteczne leczenie dzieci chorych na nowotwory. Organizatorem kampanii jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.
W Polsce co roku ponad tysiąc rodzin słyszy diagnozę: „Państwa dziecko ma nowotwór” i jest tym faktem przerażonych. Z drugiej strony onkologia dziecięca stoi przed wyzwaniami takimi jak: zbyt późne diagnozowanie choroby, brak badań klinicznych nad lekami dla dzieci chorujących na raka, niedostateczna refundacja leków i terapii, niedostępność nowoczesnych metod leczenia ze względu na wysoki koszt lub konieczność leczenia za granicą na warunkach komercyjnych, niewystarczające wsparcie psychologiczne oraz brak wyspecjalizowanej kadry medycznej. Terapia może trwać kilka lat i być bardzo kosztowna, ale wciąż 1 na 5 dzieci nie udaje się pomóc. Chcemy to zmienić i wspólnie sprawić, żeby każde dziecko miało szansę na wyzdrowienie.
Do kampanii można włączyć się na wiele sposobów. Fundacja Unum podjęła wyzwanie „RakReaton”, czyli „rekreacją w raka”. W aplikacji Activy podejmujemy aktywności sportowe, aby we wrześniu zmierzyć się z wysiłkiem fizycznym (spacer, bieg, jazda na rowerze) i osiągnąć wspólny fundacyjny. W tym roku każdy wolontariusz, bez względu to, gdzie się znajduje, może wziąć udział w biegu , a pokonane dystanse mają ogromne znaczenie. Fundacja Unum przekaże „Fundacji na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” 10 tysięcy zł a dodatkowo jeśli nogi poniosą Was na łączny dystans powyżej 3000 km – dołożymy 3000 zł dla dzieci chorych na raka.
Dodatkowe informacje o kampanii „Złota Wstążka” można znaleźć na stronie https://www.zlotawstazka.pl/